9 Haziran 2016 Perşembe

Sosyal deney?

Şu an sabah 13:12 ve dün geceden beri uyumadım...Nedeni ise haklı çıkmak istememem.

Facebook'ta bir gönderi gördüm. Gönderi şu şekilde:

Bu paylaşımda sadece fotoğraf olduğu için içime bir kurt düştü.Ne bir haber sitesi linki vardı ne de bir kaynak. Dolayısı ile doğruluğunu merak edip "google"a başvurdum. Böyle bir haberin olduğunu gördüm. Ancak haberleri okuduğumda da inandırıcı gelmedi çünkü son zamanlarda malesef çok gördüğüm "saldırı" haberciliği yapılmıştı. Sadece yermek amacıyla yazılmış objektif olmayan haberler. 
(Bu arada belirtmeliyim.Gazetecilik mezunuyum. Ne olduğunu,nasıl yapılması gerektiğini çok iyi bilirim.Ancak son bir kaç yıldır ne televizyon izliyorum ne de gazeteleri takip ediyorum.Dolayısı ile bazı gazete ve televizyon kanallarının bir görüşte diğerlerinin diğer bir görüşte olduklarını biliyorum ama hangisinin hangisi olduğunu bilmiyorum.)
Sonra bu haberle ilgili Kuşadası Belediyesi'nden bir açıklama yapıldığına dair haber okudum. O haberde şu : http://www.cagdasses.com/guncel/43707/chpli-kusadasi-belediyesine-sosyal-medyada-ramazan-linci

Haberde Ramazan eğlencelerinin 22.00'den sonra başlayacağı yazdığı için bunun doğru olup olmadığını öğrenmek istedim ve inanmayacaksınız ama düşündüm ! Dedim ki kend kendime bir Ramazan Eğlencesi düzenleniyorsa bunun bir programı olmalı ve bu program yayınlanmış olmalı. Böylece Kuşadası Belediyesi'nin resmi Facebook sayfasında yayınlamış oldukları 4 Haziran tarihli gönderideki programı buldum. O da şöyle:
Bu gönderi Ramazan'dan önce paylaşılmıştı ve programların 22.00'den sonra başlayacağı yazıyordu.Böylece başta kaynaksız bir şekilde paylaşılan fotoğrafın yanlış ve Belediye tarafından yapılan açıklamanın doğru olduğuna ikna oldum. Bu yüzden de bu gönderiyi yazan kişiyi uyarmak istedim. Kimse Facebook duvarında kocamaaan bir hata ile kalmak istemez,yalanla yanlışla kandırılmak istemez diye düşündüm. Yanılmışım... 

Bu tarz olaylar o kadar çok başıma geldiki artık ekran görüntüsü almayı alışkanlık haline getirdim. Hem ileride görüp kendime aferim demek için,hem nasıl insanlarla aynı havayı soluduğumu hatırlatması için-gerçi unutturmuyorlar o ayrı- hem de insanlarla paylaşıp,düşünmelerine vesile olabilmek için...Bu yüzden gidişat aynı sonu gösterdikçe ekran görüntülerimi aldım. Bu sefer farklı olmasını umarak. Şöyle başladı dialogumuz:

Ancak başta uzun biraz uzun gelen yazımda "daha fazlasını gör" kısmına basmadığımdan bir kısmı görülmüş.Gerisini hatırladığım kadarıyla aynı yazmaya çalışacağım."Bu fotoğrafın 22.00'den sonra çekilmediği aşikar.Lütfen insaları birbirine düşürme amaçlı bu tarz haberlere inanmayınız" Belki bir eksik belki bir fazlaydı yazdıklarım.Belki lütfen dememişimdir belki de sonunda doğruluğunu kontrol ediniz demişimdir.Ama ana fikiri anladınız siz. Sonra olanlar ise şu şekilde:

"Düzenlendi" yazısına dikkat lütfen. O düzenleme de şu şekilde:


Şimdi aşağıda paylaşacağım ekran görüntüsünde beni sildiğini göreceksiniz.Bende özel mesaj attım kendisine.Ancak bir cevap alamadım.




 Ama duramadım. ACTR'nin hesabında da ekli olduğunu görünce oradan yazdım.

Zaman aralıklarıyla bıkmadan üşenmeden araştırıp kaynak attığımı görüyorsunuz. Bu yorumlara attığım linkler ise şunlar:



İlk paylaşttığım linkte bahsedilen dans okulu ve kazanılan ödül ile ilgili detaylara ulaşmış oldum. Sonra bu dans okulunun bu gösteriden paylaşmış olabilecekleri fotoğraflar olabileceğini düşünerek sosyal medya sayfalarına baktım.Ancak bir paylaşım yapılmamıştı. Sonra Belediye'den yapılan resmi açıklamada Dünya Çevre Günü etkinliğinde bu gösterinin yapıldığını söylediklerine dikkat ettim ve bu etkinliklerin programını Belediyenin resmi facebook hesabından aradım. Ancak etkinlik programlarında bu dans gösterisini göremedim. Nedeninin yarışmanın 5 Haziran'da olmasını ve bu dans okulunun bu ödülü 5 Haziran'da almış olmasına bağladım. Resmi açıklamada Dünya Çevre Günü etkinliğinin 6 Haziran'da olduğu yazıyordu. Yani sonradan programa eklenmiş bir son dakika değişikliği olması çok muhtemeldi. Ama bu kesin bir kanıt değildi hala. Bu yüzden Çevre etkinliklerinde çekilmiş fotoğraflara baktım ve üstte paylaştığım fotoğrafı buldum. Çevre etkinlikleri afişi kaldırılıken çekilmiş bir fotoğraf ve arkasında da Ramazan Etkinliklerinin afişi görülüyor. Üstelik bu fotoğrafda dans gösterisi fotoğrafında olduğu gibi gündüz vakti çekilmiş. Böylece kanıtlarımı bulmuş oldum ve paylaşttım gördüğünüz gibi. Bunların hepsi sabaha karşı oldu.Beni uyku tutmadı ve beklemeye başladım.  Sonra Facebook bildiri uyarı sesini duyunca yine başladık :




,

Ve tabi ki her zaman olduğu gibi silindim,engellendim ama tüm bunlardan önce kendince bana ağzımın payını verdi...


Bazılarınız ben böyle yaptıkça yapma gerek yok anlamazlar diyor. Biliyorum,inanın biliyorum beni düşündüğünüzden öyle dediğinizi...Görüyorsunuz çünkü hep ne kadar sinirlendiğimi...Hatta sırf bu yüzden süreki sinirli olduğumu düşünenleriniz bile oldu. Hep böyle şeyler paylaştığım için. Ama bunları paylaşmamın sebei artık yeterince gırgır şamata yapmış olmamız,yeterince pembiş pembiş gül kokulu gönderiler paylaştığımız için...Kimse kılını kıpırdatmadığı için...
Benim hiç bir zaman ülkeleri,dünyaları,zihinleri değiştirecem,savaşıcam falan gibi bir iddiam bir düşüncem olmadı.Kaba tabirle götüm yemez çünkü benim. Ama en azından bunu yapabilirim. Belki bana çaktırmaya gururu el vermesede düşünmüştür bu kişi,belki ya gerçekten böyleyse diye sormuştur kendi kendine...Bu bile benim için başarı.

Ha çok mu saf,temiz bir insanım,çok mu meleğim?ASLA!
Ego tatminimide bayağı yüksek düzeylerde sağlıyorum. Kendime gurur duyuyorum. Ama bunun cefası çok oluyor.En basitinden uykularımı kaçırdı. Şu an saat 14:45 oldu hala uyumadım bakın. Sinirlerimi zıplattı, umutsuzluğa düşürdü ve dahası...Ama iyi de oldu.

Asla mükemmel değilim ve umarım asla olmam. 
Kimse mükemmel değil ve umarım herkes bunun insanın doğası olduğunu anlar.
Hatalı olduğunuzu kabul etmek sizi salak göstermez,o hatada ısrar etmeniz sizi salak gösterir hatta salak olduğunuzu kanıtlar.

HATALARDAN UTANILMAZ! GURUR DUYUN HATALARINIZLA,SEVİN ONLARI!
ONLARI SEVER,BAĞRINIZA BASARSANIZ İNSAN OLDUĞUNUZU,YAŞADIĞINIZI,BÜYÜDÜĞÜNÜZÜ,OLGUNLAŞTIĞINIZI GÖSTERİR.

Yapabileceğiniz en büyük hata hata ,hata yapmaktan korkmaktır.









5 yorum:

  1. Bir keresinde ben de savunduğum bir gerçek için böyle saçma sapan hakaretlere maruz kalmıştım bu yüzden senem abla seni çok iyi anlıyorum. Böyle kapalı bir zihniyete anlam veremiyorum bazen. Herkes kör herkes sağır olmuş adeta... Yetiştirilme tarzları ve kendilerini asla geliştirememeleri ancak senin benim gibi yanlışa veya haksızlığa ses çıkaran insanları rahatsız ediyor artık. Onlar hep haklı çünkü. Farklı düşünen,farklı inanan, farklı yaşayan insanlara saygı kalmadı artık bu ülkede.. Hatta bu yüzden iğrenç olduğumuz iddia ediliyor ne saçmalıksa.. O yüzden bu tip olaylar karşısında sessiz kalamadığınızı bilmeme rağmen diğerleri gibi ben de uğraşmayın bunlarla demekle yetineceğim çünkü asla bitmeyecekler biliyorum.. Umursamamak en iyisi.. Yoksa ne uyku ne huzur kalıyor insanda sinirden veya düşünmekten..

    YanıtlaSil
  2. o kişi yaptığı hatayı kabul etmeyerek daha da büyük yanlışlar yapmış, esas sorun insanların egolarına yenik düşerek hata yaptığını kabul etmeyip, kendilerini savunmaya devam etmesi, ve dar görüşlü olmaları, kendini inançlı biri sayıp ramazana uygun olmayan şekilde düşünüp davranmış, iğrenç hakaret ve küfürler etmiş, ayrıca da belli bir parti kesimini dinsizlikle din düşmanlığıyla bağdaştırmış,yıllarca bu millete komünist kesimide dinsiz Allahsız olarak lanse ettiler misal, komünizm deyince hala bazı insanların aklına dinsizlik geliyor, insan açıp bi sözlüğe bakar.o resmi çekip yükleyen kişinin de amacı resmen belli bi siyasi parti ve kesimi karalama kampanyası ama insan önce bi araştırır, aslı astarı neymiş bi görür...

    YanıtlaSil
  3. hatasını kabul etmeyen insanlar gerçekten çok fazla.daha paylaştığı bilginin doğruluğunu bile araştırmadan seninle tartışmaya girmiş.hakretlerde bulunması gerçekten çok iğrenç bir davranış.oysaki sen hiçbir hakareti hak etmemişsin.senin bu gibi durumlarla karşılaştığında bunları yazarak anlatman benim için çok iyi oluyor.bir büyüğümün karşılaştığı tepkilere nasıl karşılık verdiğini ve bazı olaylarda araştırma yapmam gerektiği gibi birçok konuda bilgi sahibi oluyorum.seni seviyorum abla:)

    YanıtlaSil
  4. Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabını bu yazıdan sonra okumanı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  5. Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabını bu yazıdan sonra okumanı tavsiye ederim

    YanıtlaSil